Rahma Rizki, Dittya (2021) STUDI LITERATUR GAMBARAN TINGKAT KECEMASAN MAHASISWA DALAM MENJALANI PEMBELAJARAN DARING DI MASSA COVID-19. S1 thesis, Universitas Jambi.
![]() |
Text
SKRIPSI_DITTYA RAHMA RIZKI.pdf Restricted to Repository staff only Download (5MB) |
![]() |
Text
COVER.pdf Download (207kB) |
![]() |
Text
PERSETUJUAN DAN PENGESAHAN.pdf Download (389kB) |
![]() |
Text
ABSTRAK.pdf Download (171kB) |
![]() |
Text
BAB I.pdf Download (184kB) |
![]() |
Text
BAB V.pdf Download (166kB) |
![]() |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (296kB) |
Abstract
ABSTRACT Background: The Covid-19 case that occurred in early December 2020, the spread of the Covid-19 virus has spread throughout the world, reaching 219 countries that have been affected by COVID-19 with a total of 63,965,092 confirmed cases of COVID-19 and a total of 1,488,120 deaths. With the outbreak of the corona virus, all activities outside the home, including the teaching and learning process, from elementary schools to universities, are taught from home and closed. Anxiety or anxiety is feeling anxious as if something bad happened and feeling uncomfortable as if there is a threat accompanied by physical symptoms such as heart palpitations, cold sweats, restlessness, feeling afraid. Methods: This research is a research conducted using the literature review method, which is a method carried out by collecting reviews, summaries, and sources from the results of previous research on topics that have been raised. The literature sources used in this study were traced through Pubmed, Google Schoolar, and Sincedirect using the keywords anxiety, student, online learning, online learning, student, anxiety. Results: Of the 10 journals of student anxiety in online learning, all the journals found by students on average felt anxiety in online learning from mild to high levels. Conclusion: Based on the 10 journals that have been reviewed, all of these journals show that there is student anxiety in online learning. Keywords: Student Anxiety, Undergoing Online Learning in the Mass of Covid-19 ABSTRAK Latar Belakang: Kasus covid19 yang terjadi di awal bulan Desember 2020 penyebara virus covid-19 sudah tersebar luas ke seluruh dunia, mencapai 219 negara sudah terkena covid-19 dengan total 63,965,092 kasus yang terkonfirmasi covid-19 dan total 1,488,120 kasus kematian. Dengan mewabahnya virus corona maka seluruh aktifitas diluar rumah termasuk proses belajar mengajar mulai dari sekolah dasar sampai dengan perguruan tinggi dilakukan pembelajaran dari rumah dan dilakukan penutupan. Kecemasan atau ansietas adalah perasaan was-was seakan sesuatu yang buruk terjadi dan merasa tidak nyaman seakan ada ancaman yang disertai gejala- gejala fisik seperti jantung berdebar-debar, keringat dingin, gelisah, meras takut. Metode: Penelitian ini merupakan penelitian yang dilakukan dengan menggunakan metode literatur review, yaitu suatu metode yang dilakukan dengan mengumpulkan ulasan, rangkuman, dan sumber-sumber dari hasil penelitian sebelumnya mengenai topik yang pernah diangkat. Sumber literatur yang digunakan dalam penelitian ini ditelusuri melalui Pubmed, Google Schoolar, dan Sincedirect dengan menggunakan kata kunci kecemasan, mahasiswa, pembelajaran daring, online learning, student, anxiety. Hasil: Dari 10 jurnal kecemasan mahasiswa dalam pembelajaran daring semua jurnal yang ditemukan mahasiswanya rata-rata merasakan kecemasan dalam pembelajaran daring dari tingkat ringan sampai tinggi Kesimpulan: Berdasarkan dari 10 jurnal yang telah direview semua jurnal tersebut menunjukan hasil bahwa adanya kecemasan mahasiswa dalam pembelajaran daring. Kata Kunci: Kecemasan Mahasiswa, Menjalani Pembelajaran Daring Di Massa Covid-19
Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Kedokteran dan Ilmu Kesehatan > Ilmu Keperawatan |
Depositing User: | Ditya Rahma Risky |
Date Deposited: | 16 Jul 2021 04:07 |
Last Modified: | 16 Jul 2021 04:07 |
URI: | https://repository.unja.ac.id/id/eprint/23114 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |