Delviaman, Gita (2022) Pengaruh Foto Produk dan Ulasan Produk Terhadap Minat Beli Pada Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Angkatan 2018-2019 FKIP Universitas Jambi. S1 thesis, Universitas Jambi.
![]() |
Text
FULL SKRIPSI.pdf Restricted to Repository staff only Download (4MB) |
![]() |
Text
COVER.pdf Download (165kB) |
![]() |
Text
PERSETUJUAN & PENGESAHAN.pdf Download (3MB) |
![]() |
Text
BAB I.pdf Download (463kB) |
![]() |
Text
BAB V.pdf Download (161kB) |
![]() |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (283kB) |
Abstract
Abstrak: Minat beli merupakan suatu rasa tertarik terhadap sesuatu yang ditunjukkan dengan perilaku pembelian. Banyak faktor yang mempengaruhi minat beli, seperti foto produk dan ulasan produk. Banyak dari penjual Marketplace yang menampilkan foto produk yang tidak sesuai dengan produk yang aslinya, serta terdapat ulasan dari konsumen yang bersifat negative mengenai produk yang dibeli, sehingga menunjukkan kualitas dari produk tersebut. Dari permasalahan tersebut tentu nya akan sangat mempengaruhi konsumen dalam berminat terhadap sebuah produk. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan pengaruh setiap variabel yaitu foto produk dan ulasan produk terhadap minat beli pada mahasiswa Pendidikan Ekonomi Angkatan 2018-2019 FKIP Universitas Jambi. Metode dalam penelitian ini menggunakan metode pendekatan kuantitatif deskriptif. Dari hasil penelitian ini disarankan agar para penjual di e-commerce khusunya pada marketplace shopee untuk lebih memperhatikan lagi foto produk yang ditampilkan sehingga dapat menarik lebih banyak lagi minat dari konsumen. Serta ulasan produk atau review dari sebuah produk sangat berperan dalam menunjukan kualitas dari produk yang sesuai dengan foto yang ditampilkan, sehingga dapat mempengaruhi minat beli konsumen khususnya pada mahasiswa Pendidikan ekonomi. Kata kunci: Foto Produk, Ulasan Produk, Minat Beli The Effect of Product Photos and Product Reviews on Buying Interest in Economic Education Students Class of 2018-2019 FKIP Jambi University Abstract: Buying interest is an interest in something that is indicated by buying behavior. Many factors influence buying interest, such as product photos and product reviews. Many of the Marketplace sellers display product photos that do not match the original product, and there are negative consumer reviews about the product purchased, thus showing the quality of the product. From these problems, of course, it will greatly affect consumers in being interested in a product. This study aims to describe the effect of each variable, namely product photos and product reviews on buying interest in 2018-2019 Economic Education students, FKIP Jambi University. The method in this study uses a descriptive quantitative approach. From the results of this study, it is recommended that sellers in e-commerce, especially in the shopee marketplace, pay more attention to the product photos displayed so that they can attract more interest from consumers. As well as product reviews or reviews of a product play a very important role in showing the quality of the product in accordance with the photos displayed, so that it can influence consumer buying interest, especially for students of economic education. Type abstract in English here. (Times New Roman, 12, italic). Abstract consist 150-200, giving a brief summary of the content covering the problem, research goals method, and result. Abstract consist 150-200, Article contains at least 12 pages minimal, and 13 pages maximal. Page layout using A4 paper size with left margin 4, top 3, right 3, bottom 3. Keywords : Product Photo, Product Review, Buying Interest
Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Foto Produk, Ulasan Produk dan Minat Beli |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Ekonomi |
Depositing User: | DELVIAMAN |
Date Deposited: | 20 Jun 2022 07:56 |
Last Modified: | 20 Jun 2022 07:56 |
URI: | https://repository.unja.ac.id/id/eprint/35050 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |