Pengaruh Keaktifan Dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018

Dandi, Muhammad (2022) Pengaruh Keaktifan Dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018. S1 thesis, Universitas Jambi.

[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (419kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (583kB)
[img] Text
BAB V.pdf

Download (351kB)
[img] Text
COVER.pdf

Download (353kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (492kB)
[img] Text
FULL SKRIPSI.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)
[img] Text
HALAMAN PERSETUJUAN DAN HALAMAN PENGESAHAN.pdf

Download (723kB)
Official URL: https://repository.unja.ac.id/

Abstract

ABSTRAK Dandi, Muhammad. 2022. Pengaruh Keaktifan dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018: Skripsi, Pendidikan Ekonomi, Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi. Pembimbing: (I) Dr. Drs. Suratno, S.Pd., M.Pd. (II) Novia Sri Dwijayanti, S.Pd., M.Pd. Kata Kunci: Indeks Prestasi, Pengaruh Keaktifan dalam Berorganisasi, Prokrastinasi Akademik Penelitian ini dilatar belakangi dengan banyaknya mahasiswa yang aktif Berorganisasi dan banyaknya mahasiswa yang melakukan prokrastinasi akademik yang akan berakibat pada indek prestasi mahasiswa itu sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh antara: (1) Keaktifan dalam Berorganisasi Terhadap Indeks Prestasi; (2) Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi; (3) Keaktifan dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan Metode Ex-Post Facto. Populasi sebanyak 61, populasi yang terlalu kecil maka semua populasi diangap sebagai sampail. pengujian analisis menggunakan Pengujian Prasyaratan Analisis, Pengujian Hipotesis serta Koefisien Determinasi (R2). Hasil penelitian menunjukan bahwa: (1) Terdapat Pengaruh Positif antara Keaktifan dalam Berorganisasi Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018, ini dapat dibuktikan dengan nilai signifikannya 0,000<0,050 Nilai Koefisien Regresi Variabel Keaktifan dalam Berorganisasi Sebesar 0,515 Bertanda Positif serta nilai thitung<ttabel (8,516<1,671), (2) Terdapat Pengaruh Positif antara Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018, ini dapat dibuktikan dengan nilai signifikannya 0,000<0,05 dan Nilai Koefisien Regresi Variabel Prokrastinasi Akademik Sebesar 0,560 Bertanda Positif serta nilai thitung>ttabel (9,252>1,671), (3) Terdapat Pengaruh Positif Keaktifan dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi 2018. Ini dapat dibuktikan dengan nilai Fhitung sebesar 139,119 Ftabel 3,153 (139,119>3,153) pada signifikansi 0,000 (0,000<0,05) serta R2 Sebesar 82,8%. Dapat disimpulakn bahwa Terdapat Pengaruh Positif antara Keaktifan dalam Berorganisasi Terhadap Indeks Prestasi, Terdapat Pengaruh Positif antara Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi Terdapat Pengaruh Positif Keaktifan dalam Berorganisasi dan Prokrastinasi Akademik Terhadap Indeks Prestasi dengan R2 82,8%,. ABSTRACT Dandy, Muhammad. 2022. Effect of Activeness in Organizations and Academic Procrastination on Achievement Index of 2018 Economics Education Students: Thesis, Economics Education, Department of Social Sciences Education, Faculty of Teacher Training and Education, Jambi University. Supervisor: (I) Dr. Drs. Suratno, S.Pd., M.Pd. (II) Novia Sri Dwijayanti, S.Pd., M.Pd. Keywords: Achievement Index, Influence of Activeness in Organizations, Academic Procrastination This research is motivated by the number of students who are active in organizing and the number of students who do academic procrastination which will result in the achievement index of the students themselves. This study aims to determine whether there is an influence between: (1) Activeness in Organizations on the Achievement Index; (2) Academic Procrastination on Achievement Index; (3) Activeness in Organization and Academic Procrastination on Achievement Index. This research is a quantitative research with Ex-Post Facto Method. The population is 61, the population is too small, then all populations are considered to be up to l. analysis testing using Analysis Requirements Testing, Hypothesis Testing and Coefficient of Determination (R2). The results of the study show that: (1) There is a Positive Effect between Activeness in Organizations on the 2018 Economic Education Student Achievement Index, this can be proven by a significant value of 0.000 <0.050 The Regression Coefficient Value of Activeness in Organizational Variables is 0.515 Signed Positive and the value of tcount < ttable (8.516 <1.671), (2) There is a Positive Effect between Academic Procrastination on the 2018 Economic Education Student Achievement Index, this can be proven by a significant value of 0.000 <0.05 and a Regression Coefficient Value of Academic Procrastination of 0.560 Signed Positive and a value of tcount> ttable (9.252 >1.671), (3) There is a Positive Effect of Activity in Organizations and Academic Procrastination on the 2018 Economic Education Student Achievement Index. This can be proven by the Fcount value of 139.119 Ftable 3.153 (139.119>3.153) at a significance of 0.000 (0.000<0.05) and R2 of 82.8%. It can be concluded that there is a positive influence between activeness in organization and achievement index, there is a positive effect between academic procrastination on achievement index, there is a positive effect of activity in organization and academic procrastination on achievement index with an R2 of 82.8%.

Type: Thesis (S1)
Uncontrolled Keywords: Indeks Prestasi, Pengaruh Keaktifan dalam Berorganisasi, Prokrastinasi Akademik
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Ekonomi
Depositing User: DANDI
Date Deposited: 12 Sep 2022 08:26
Last Modified: 12 Sep 2022 08:26
URI: https://repository.unja.ac.id/id/eprint/39248

Actions (login required)

View Item View Item