Pengaruh Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Budaya Organisasi Terhadap Disiplin dan Kinerja Guru SMK Negeri Kabupaten Muaro Jambi

Rahman, Abdul (2023) Pengaruh Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Budaya Organisasi Terhadap Disiplin dan Kinerja Guru SMK Negeri Kabupaten Muaro Jambi. S2 thesis, Universitas Jambi.

[img] Text
Abstrak.pdf

Download (14kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (164kB)
[img] Text
BAB V.pdf

Download (127kB)
[img] Text
Cover.pdf

Download (37kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (282kB)
[img] Text
Tesis.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (2MB)
[img] Text
Lembar Pengesahan.pdf

Download (199kB)
Official URL: https://repository.unja.ac.id/

Abstract

Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh kompetensi manajerial kepala sekolah, budaya organisasi, terhadap kinerja guru dan disiplin kerja guru SMK Negeri Kabupaten Muaro Jambi. Penelitian menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode korelasional. Data dalam penelitian ini diperoleh dengan cara penyebaran angket, dan sampel dalam penelitian ini berjumlah 158 responden. Hasil penelitian ini dengan analisis jalur menunjukkan bahwa (1) kompetensi manajerial kepala sekolah tidak berpengaruh terhadap disiplin kerja guru dengan nilai unstandardized estimate yang kecil 0,02 dan Standardized estimate 0,019 dengan P-value 0,828. (2) Budaya organisasi berpengaruh terhadap disiplin kerja guru dengan nilai unstandardized estimate yang besar 0,716 dan Standardized estimate 0,847 (3) Disiplin kerja guru berpengaruh terhadap kinerja guru nilai unstandardized estimate yang besar 1,76 dan Standardized estimate 0,441 dengan P-value 0,441 (4) kompetensi manajerial kepala sekolah tidak berpengaruh terhadap kinerja guru dengan nilai unstandardized estimate yang kecil -0,447 dan Standardized estimate -0,108 dengan P-value 0,338 (5) Budaya organisasi berpengaruh terhadap kinerja guru dengan nilai unstandardized estimate yang besar 1,515 dan Standardized estimate 0,449 dengan P-value 0,002. (6) Secara simultan kompetensi manajerial kepala sekolah dan budaya organisasi berpengaruh terhadap kinerja guru dengan nilai F sebesar 9,273 dan p-value sebesar 0,000 (kurang dari tingkat signifikansi 0,05). (7) Secara simultan kompetensi manajerial kepala sekolah dan budaya organisasi berpengaruh terhadap disiplin kerja guru dengan nilai F sebesar 228.821 dan p-value sebesar 0.000 (kurang dari tingkat signifikansi 0.05). The aim of this research is to analyze the influence of school principals' managerial competence, organizational culture, on teacher performance and work discipline of State Vocational School teachers in Muaro Jambi Regency. The research uses a quantitative approach with correlational methods. The data in this study was obtained by distributing questionnaires, and the sample in this study amounted to 158 respondents. The results of this research using path analysis show that (1) the principal's managerial competence has no effect on teacher work discipline with a small unstandardized estimate value of 0.02 and a standardized estimate of 0.019 with a P-value of 0.828. (2) Organizational culture influences teacher work discipline with a large unstandardized estimate value of 0.716 and a standardized estimate of 0.847 (3) Teacher work discipline influences teacher performance with a large unstandardized estimate value of 1.76 and a standardized estimate of 0.441 with a P-value of 0.441 (4 ) the principal's managerial competence has no effect on teacher performance with a small unstandardized estimate value of -0.447 and a standardized estimate of -0.108 with a P-value of 0.338 (5) Organizational culture influences teacher performance with a large unstandardized estimate value of 1.515 and a standardized estimate of 0.449 with P -value 0.002. (6) Simultaneously, the principal's managerial competence and organizational culture influence teacher performance with an F value of 9.273 and a p-value of 0.000 (less than the significance level of 0.05). (7) Simultaneously, the principal's managerial competence and organizational culture influence teacher work discipline with an F value of 228,821 and a p-value of 0.000 (less than the 0.05 significance level).

Type: Thesis (S2)
Uncontrolled Keywords: Principal Managerial Competence, Organizational Culture, Work Discipline, Teacher Performance
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Pascasarjana > Manajemen Pendidikan
Depositing User: Abdul Rahman
Date Deposited: 08 Jan 2024 07:23
Last Modified: 08 Jan 2024 07:23
URI: https://repository.unja.ac.id/id/eprint/59432

Actions (login required)

View Item View Item