Alayda, Isna Wildi and Norawati, Rosinta and Masita, Ella (2024) Correlation between Reading Habits and Reading Comprehension of English Department Students in Jambi University. S1 thesis, Universitas Jambi.
![]() |
Text
Skripsi Isna Wildi Alayda_A1B220004.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) |
![]() |
Text
cover skripsi.pdf Download (41kB) |
![]() |
Text
APPROVAL AND LETTER OF RATIFICATION.pdf Download (265kB) |
![]() |
Text
ABSTRACT.pdf Download (104kB) |
![]() |
Text
CHAPTER I.pdf Download (111kB) |
![]() |
Text
CHAPTER V.pdf Download (88kB) |
![]() |
Text
BIBLIOGRAPHY.pdf Download (174kB) |
Abstract
Penelitian ini menganalisis korelasi yang signifikan antara kebiasaan membaca siswa dan pemahaman membaca mahasiswa jurusan Bahasa Inggris semester enam di Universitas Jambi. Penelitian ini menggunakan metodologi kuantitatif dengan desain korelasional, dimana instrumen yang digunakan adalah angket dan tes. Kuesioner terdiri dari 17 item, dan tes terdiri dari 35 pertanyaan. Total responden penelitian ini adalah 73 mahasiswa jurusan Bahasa Inggris semester enam di Universitas Jambi. Korelasi antara kebiasaan membaca dan pemahaman membaca tidak menunjukkan korelasi yang signifikan dengan Sig. (0,872 > 0,05) dan Rhitung (-0,019) lebih kecil dari Rtabel (0,2303) yang berarti hubungan kedua variabel bersifat negatif. Hasil ini mungkin terjadi karena nilai kebiasaan membaca siswa sebagian besar berada pada tingkat sedang, sedangkan nilai pemahaman membaca sebagian besar berada pada tingkat tinggi. Artinya, sebagian besar mereka memiliki pemahaman yang baik terhadap teks yang diberikan dalam tes. Namun hal tersebut tidak berkorelasi dengan kebiasaan membaca mereka. Karena tidak terdapat korelasi yang signifikan antara kedua variabel, maka hipotesis alternatif (Ha) dalam penelitian ini ditolak. Jadi, mungkin ada komponen lain yang dapat mempengaruhi pemahaman bacaan. This study analyzed the significant correlation between students’ reading habits and reading comprehension of sixth-semester English department students at Jambi University. This research applied quantitative methodology with correlational design, in which the instruments used are a questionnaire and a test. The questionnaire consists of 17 items, and the test consists of 35 questions. The total respondents of this research were 73 sixth-semester English department students at Jambi University. The correlation between reading habits and reading comprehension showed no significant correlation with Sig. (0.872 > 0.05) and the Rcount was (-0.019), which is less than Rtable (0.2303), which means that the relationship between the two variables was negative. This result may have happened because the students’ scores in reading habits were mostly at the level of moderate, while the scores in reading comprehension were mostly at the level of high. This means that they mostly have a great comprehension of the text given in the test. However, it does not correlate to their reading habits. Since there was no significant correlation between the two variables, the alternative hypothesis (Ha) in this research is rejected. Thus, there may be another component that can affect reading comprehension.
Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Alayda |
Date Deposited: | 05 Jul 2024 03:02 |
Last Modified: | 05 Jul 2024 03:03 |
URI: | https://repository.unja.ac.id/id/eprint/66416 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |