EFL STUDENTS’ STRATEGY IN TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS IN PARTICIPATING KAMPUS MENGAJAR PROGRAM

Irmawati, Khoirunisak Dewi (2024) EFL STUDENTS’ STRATEGY IN TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS IN PARTICIPATING KAMPUS MENGAJAR PROGRAM. S1 thesis, Universitas Jambi.

[img] Text (EFL STUDENTS’ STRATEGY IN TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS IN PARTICIPATING KAMPUS MENGAJAR PROGRAM)
A THESIS - Khoirunisak D.I (A1B218067).pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)
[img] Text (EFL STUDENTS’ STRATEGY IN TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS IN PARTICIPATING KAMPUS MENGAJAR PROGRAM)
Cover.pdf - Published Version

Download (86kB)
[img] Text
Abstract.pdf

Download (69kB)
[img] Text
Letter of Retification.pdf

Download (28kB)
[img] Text
Approval.pdf

Download (97kB)
[img] Text
Chapter 1.pdf

Download (90kB)
[img] Text
Chapter 5.pdf

Download (11kB)
[img] Text
References.pdf

Download (135kB)

Abstract

Kampus Mengajar merupakan bagian dari program “Merdeka Belajar - Kampus Merdeka” yang bertujuan untuk memberikan kesempatan kepada mahasiswa untuk belajar dan mengembangkan diri melalui kegiatan di luar kelas. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tantangan yang dihadapi oleh siswa EFL, dan strategi yang digunakan siswa EFL dalam mengajar bahasa Inggris untuk pelajar muda dalam berpartisipasi program kampus mengajar di daerah pedesaan. Penelitian ini melibatkan lima mahasiswa Bahasa Inggris angkatan 2 dan angkatan 3 mahasiswa Universitas Jambi yang mengikuti program kampus mengajar. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Metode pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah wawancara dan data atau dokumen pendukung. Penelitian ini menggunakan metode analisis tematik Braun & Clarke (2006) untuk menganalisis data. Peneliti menemukan beberapa tema terkait permasalahan mengenai tantangan yang dihadapi mahasiswa dalam pengajaran bahasa Inggris di sekolah daerah terpencil seperti 1) perkembangan kognitif: kurangnya kemampuan membaca, 2) perhatian: keragaman karakter siswa, 3) penilaian: baru mengenal Bahasa Inggris, 4) fasilitas pembelajaran: kurangnya fasilitas teknologi. Peneliti juga menemukan beberapa tema terkait permasalahan kedua yaitu bagaimana mahasiswa mengatasi tantangan tersebut, jawabannya adalah dengan menerapkan strategi seperti 1) strategi kognitif: menggunakan flashcard, menggunakan lagu, menggunakan buku teks, dan aplikasi bahasa Inggris untuk anak. 2)meningkatkan kemampuan menulis dan membaca siswa: menyusun kosakata di papan tulis dan memahami karakter siswa. Kata Kunci: Kampus Mengajar, Tantangan Pengajaran Bahasa Inggris, Strategi Pengajaran Bahasa Inggris Kampus mengajar is part of the program "Merdeka Belajar - Kampus Merdeka" which aims to provide opportunities for college students to learn and develop themselves through activities outside the classroom. The purpose of this study was to find out the challenges faced by EFL students, and the strategies used by EFL students in teaching English for young learners in participating kampus mengajar program in rural areas. This research involved five English students from batches 2 and batches 3 by Jambi University students who participated in kampus mengajar program. This research used a qualitative method with a descriptive approach. The data collection method used in this research is interviews and supporting data or documents. This research used Braun & Clarke's (2006) thematic analysis method to analyze the data. The researcher found several themes related to problems regarding the challenges faced by college students in teaching English in remote area schools such as 1) cognitive development: lack of reading ability, 2) attention: diversity of students' characters, 3) assessment: new to English, 4) learning facility: lack of technological facility. The researcher also found several themes related to the second problem, namely how college students overcome these challenges, the answer is by implementing strategies such as 1) cognitive strategy: using flashcards, using songs, using textbooks, and English applications for kids. 2)improve students' writing and reading abilities: arrange vocabulary on the white board and understand the students' characters. Keywords: Kampus Mengajar, Challenging of Teaching English, Strategy of Teaching English

Type: Thesis (S1)
Uncontrolled Keywords: Kampus mengajar, strategy in teaching English to young learners, challenging in teaching English to young learners, characteristic of young learners
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: IRMAWATI
Date Deposited: 20 May 2024 04:40
Last Modified: 08 Jul 2024 01:57
URI: https://repository.unja.ac.id/id/eprint/63919

Actions (login required)

View Item View Item